Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: agusia16
2013-03-12, 20:55
[RECENZJA]Reef Shot
Autor Wiadomość
agusia16 



Wiek: 49
Dołączyła: 27 Paź 2009
Posty: 1082
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-03-12, 20:43   [RECENZJA]Reef Shot

Wszelkie prawa do recenzji jest moja własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
agusia16




Reef Shot - recenzja

autor - agusia16



Chcielibyście zanurkować i pobawić się w podwodnego fotografa? A może nurkowanie jest waszą pasja? Może chcielibyście spróbować, ale z wielu przyczyn nie macie na razie takiej możliwości ? Ja zatem zaproponuje wam podwodną podróż z grą krakowskiego studia Nano Games noszącą tytuł " Reef Shot".



Wspomniana przeze mnie pozycja, jest nietypową przygodówką z perspektywy pierwszej osoby. Wcielamy się w niej w wolnego strzelca, nurka i zarazem fotografa, imieniem Scott, który na zlecenie swojej koleżanki udaje się nad wody Pacyfiku, by tam zanurzyć się w odmęty i popstrykać fotki znanym i mniej znanym gatunkom ryb. Wszystko to dla celów naukowych, potrzebnych koleżance do pracy. Podczas eksplorowania podwodnego świata, oprócz licznych gatunków morskich stworzeń, para odkrywa szczątki cywilizacji Majów. Śladami pradawnej kultury, Scott i jego kompanka, docierają nie tylko do legendarnego El Dorado, ale zbliżają się do poznania prawdy dotyczącej końca świata.



Swoją podróż zaczynamy na wybrzeżach wysp Robinsona Cruzoe, kontynuując ją przez kolejne rozdziały gry, pozwalającej na poznanie morskiego świata i tajemnic schowanych głęboko pod wodą. Pomóc ma nam w tym niezbędny sprzęt, w jaki zaopatrzony jest nasz bohater. Mamy więc do dyspozycji butlę z tlenem, którą co jakiś czas należy uzupełniać. Wskaźnik procentowy zawartości tlenu umieszczony jest z lewej strony. Gdy tylko spadnie on poniżej dolnego progu, włącza się alarm, sygnalizujący nakaz wymiany butli. W tym samym miejscu, twórcy umieścili dwa równie ważne wskaźniki, oznaczony gwiazdką zbiór punktów przyznawanych graczowi za wykonane zdjęcia i ikonkę aparatu z ilością zdjęć, które możemy wykonać. Co jakiś czas, po wyczerpania zapasu w kliszy, czyli zejściu do zera, film należy wymieniać.



Zarówno wymiana butli z tlenem, jak i dodatkowe klisze, uzupełniamy za pomocą myszy. Wystarczy, że wciśniemy PPM, a oczom naszym ukaże się panel, tak zwane "perki", w których mieści się butla, nowa klisza, a także podpowiedź w znalezieniu ryby, czy też ukrytego artefaktu. Z czasem ilość opcji w perkach, powiększa się. Niestety, tak jak w życiu nie ma nic za darmo, tak i w tej grze. Aby móc doładować kliszę, czy wymienić butlę, albo wspomóc się podpowiedzią musimy zebrać odpowiednią ilość punktów. Jaką? Ta informacja widoczna jest po otwarciu panelu z perkami.



Równie istotnym, a pewnie i najistotniejszym przedmiotem nurka - fotografa, jest aparat fotograficzny. Autorzy przewidzieli trzy stopnie możliwości naszego sprzętu, czyli podstawowy, który nie wymaga ustawiania ostrości, autofokus, czyli bardziej zaawansowany, wymagający większych umiejętności i cierpliwości i najtrudniejszy, w którym ustawienia wykonujemy sami. Ten ostatni pozwala na wykonywanie doskonałych zdjęć w najtrudniejszych zadaniach.



Jak już wcześniej nadmieniłam, celem naszej "growej" podróży jest fotografowanie ryb oraz innych istotnych dla fabuły przedmiotów. Zadanie proste nie jest, bowiem zwierzątko morskie nie stoi w miejscu, a przemieszcza się. Na to także znajdziemy w grze receptę, przyglądając się bacznie czujnikowi ruchu, ikonce przypominającej wi-fi , znajdującej się z prawej strony aparatu, oznaczającej jak daleko jesteśmy od pływającej rybki. Ilość zaznaczonych na owym czujniku kresek, oznacza jakość wykonanego zdjęcia. Im więcej kresek, tym więcej punktów otrzymamy za naszą fotkę.



Brzmi może to nieco strasznie, ale żeby nie było do końca tak trudno, gracz jest nieco prowadzony za rękę. Otóż poruszając się za pomocą klawiszów WSAD, płyniemy do zaznaczonego miejsca. Gra jasno przekazuje nam za ile metrów dostaniemy zadanie do wykonania. Kierując się zatem czerwoną strzałką i zaznaczonymi odległościami, nie będziemy niepotrzebnie błądzić . W punkcie "zerowym", pojawia się zadanie, zwykle jest to zrobienie zdjęć kilku rybom oznaczonym gwiazdkami, które z kolei oznaczają ilość punktów. Nierzadko zdarzy się zadanie podpłynięcie do góry, manewr ten wykonujemy przyciskając klawisz W i spację. Podczas rozgrywki przyjdzie nam fotografować ryby, które poruszają się wolno, ale i takie, które są bardziej ruchliwe. Aby dorównać takiej rybce szybkością, wciskamy klawisz W i shift. Za poprawnie wykonaną pracę, bo tak można nazwać naszą zabawę, otrzymujemy nie tylko punkty, ale i nagrody w postaci bonusów, najczęściej możliwość fotografowania nowych obiektów, niezbędnych do poznania prawdy o zaginionej cywilizacji.



Dodatkowym i niemniej ważnym narzędziem, którym posługiwać się nam przyjdzie w grze jest latarka. Po naciśnięciu klawisza F oświetlimy miejsca, w które nie docierają promienie słoneczne, a które twórcy gry przewidzieli w naszej wyprawie. Są to najczęściej jaskinie. Bardzo ciekawym pomysłem jest możliwość zachowywania zdjęć, które zrobimy podczas gry na dysku. Wystarczy, że wciśniemy klawisz R, a będziemy mogli zachować podobające się nam fotki. A fotografować zdecydowanie mamy co. Ogrom gatunków ryb jest przebogaty, więc oprócz nauki posługiwania się specjalistycznym aparatem fotograficznym, nauczymy się, a może i poznamy nowe gatunki i nazwy ryb.



Graficznie gra przedstawia się bardzo dobrze, świetne kolory, przeróżne, wielobarwne ryby, bogata podwodna roślinność wygląda niezwykle realistycznie i wiarygodnie. Równie dobrze przedstawiają się miejsca, w których ukryte są szczątki pradawnej cywilizacji. Popękane kamienne kolumny, wielkie skalne głowy, kamienne sarkofagi, czy też majowe symbole, czy znaki, nadają grze klimat i czynią ją ciekawą. Tajemniczości i pewnej dozy pokory dostarczają lokacje z zatopionymi wrakami statków. Równie dobrze wypada oprawa dźwiękowa pozycji. Muzyka jest przyjemna, stonowana, a momentami tajemnicza. Gra podzielona na różne levele dostarcza w każdym z nich nowej informacji, pozwalającej na odkrycie kolejnej karty fabuły. Minusem gry jest brak możliwości zapisu jej w każdym momencie. Save następuje bezpośrednio po zakończeniu levelu, który można dowolną ilość razy powtarzać, co czasami się przydaje, bowiem im dalej w zabawie, tym trudniej.

Podsumowując, uważam, że gra jak to określili twórcy, przygodowa, która nie zawiera w sobie żadnej zagadki, czy zadania logicznego, może przykuć do monitora, poprzez swoją pomysłowość, nowatorstwo i dozę tajemniczości, którą tak każdy z nas, a ja na pewno lubimy w życiu. "Reef Shot", może nie jest pozycją wybitną, czy bardzo dobrą, ale jest z pewnością przygodówką godną uwagi i serdecznie ją Wam polecam, nie bójcie się zmierzyć z wyzwaniem. Moja ocena gry, to 7,5\10.

Plusy:
- możliwości aparatu fotograficznego;
- różnorodność gatunków ryb;
- grafika;
- oprawa dźwiękowa;
- doza tajemniczości

Minusy:
- brak możliwości zapisu w każdym momencie gry;
- czasami zbyt trudne zadania
_________________
http://przygodowki.net/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Blog Gry Escape The Room
Kopiowanie i rozpowszechnianie tekstów zamieszczonych na forum bez pisemnej zgody autorów
jest surowo zabronione, gdyż jest naruszeniem praw autorskich do solucji i poradników.
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13