Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: agusia16
2013-04-05, 14:15
[RECENZJA]Reksio i Ufo
Autor Wiadomość
agusia16 



Wiek: 49
Dołączyła: 27 Paź 2009
Posty: 1082
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2013-04-05, 14:15   [RECENZJA]Reksio i Ufo

Wszelkie prawa do recenzji są moją własnością.
Kopiowanie i rozpowszechnianie bez mojej zgody jest zabronione.
agusia16


Reksio i Ufo - recenzja

autor - agusia16






Na tradycyjnym, wiejskim podwórku musi panować pewien porządek, pilnowany przez pieska, najczęściej kundelka. W zagrodzie powinny znajdować się jakieś zwierzaczki, spora świnka, kaczuszki, kilka kur. Taki ład, opisany przeze mnie, zostaje zburzony, w kolejnej odsłonie cyklu gier z sympatycznym Reksiem w roli głównej.



Łaciaty czworonóg, wraca z tropikalnej wyspy, na której to zajmował się odnajdywaniem skarbu i zaginionego kapitana piratów. Kładzie się zmeczony do łóżka, w swej przytulnej budzie. Ze snu budzą go dziwne hałasy. Wychodzi na podwórko, po którym nerwowo biega kogut, krzycząc, że Ufo porwało wszystkie kury z kurnika i gdyby tego było mało, przystępuje do ataku na kolejne zagrody. Nie namyślając się Reksio chwyta buraki i wali nimi w najeźdźców. Atak zostaje odparty, ale kury przechwycone. Cóż ma robić nasz biedny piesek, razem z Komandorem Kretesem po skonstruowaniu domowej wersji rakiety kosmicznej, rusza na planetę Kreton, gdzie Wielki Kurator przetrzymuje kury, celem wysiedzenia przez nie, wielkiego jaja potrzebnego mu do podbicia całego wszechświatu. Dzielni przyjaciele Reksio i kret Kretes, wraz z chomikiem Dieslem, rozpoczynają przygodę, której świadkami i uczestnikami mają być gracze, czyli dzieci w wieku powyżej 7 lat.



Czy tylko taki przedział wiekowy jest odpowiedni do przejścia tej gry? Odpowiedź na to pytanie postaram się wam przybliżyć w mojej recenzji. Reksio i Ufo, bo taki tytuł nosi druga odsłona serii, gra przygodowa z elementami zręcznościowymi, wyprodukowana tak jak poprzedniczka, przez zespół z Aidem Media. Znajdziemy w niej sporo takich samych rozwiązań jakie widzieliśmy w części pierwszej, czyli podobną, ręcznie rysowaną grafikę, niemal identycznie wyglądające przerywniki filmowe, brak możliwości zapisu w dowolnym momencie gry, choć w tym przypadku pozycja podzielona jest na epizody. Tak jak w poprzedniczce, zadania typowo logiczne, przeplatać się będą z zadaniami zręcznościowymi. Niestety tych drugich jest co niemiara i grając w tą odsłonę miałam chwilami wrażenie, że gram w grę zręcznościową, a zadania logiczne, to tylko jej nikły dodatek. Mam świadomość, że taki rodzaj rozgrywki podoba się młodszemu pokoleniu, które może sobie poskakać , omijając na swojej drodze pająki, osy, czy ryby, z pewnością dzieciakom przypadnie do gustu przekopywanie tunelu i omijanie w nim stworka, który może gracza pozbawić życia. Wiele radochy sprawi maluchom rzucanie burakami w statki Ufo, niestety mnie takie akcje sprawiały wiele kłopotu i psuły przyjemność z rozgrywki, która fabularnie przedstawia się całkiem nieźle.



Na pozór banalna historia, przeplatana jest wieloma wątkami, w których starsi gracze dostrzec mogą sporo porównań i odniesień, do znanych filmów, czy też książek. Mamy więc Wielkiego Kuratora, który przypomina Lorda Vadera z Gwiezdnych Wojen, rodziny indycze - Ciapciulepcich i Motykiuszy, mieszkające na planecie Indor, które kojarzą się nam dorosłym z dramatem Romeo i Julia, czy też działaczy ruchu oporu, których przywódcą jest osobnik łudząco podobny do postaci autentycznej, w grze noszący nazwisko CzeKopara. Wszystko okraszone jest sporą dawką humoru, co starszym wyjadaczom gier, sprawi dużą przyjemność.



Wysoki i dość trudny poziom jak na grę dla dzieci, trzymają także zadania typowo logiczne. Graczy czeka składanie statku, kalibracja kreta, zapamiętywanie trudnych nazw ziół i umieszczanie ich po kolei w miksturze, uwalnianie Reksia z uwięzi, czy burzenie muru. W każdym przypadku trzeba wysilić szare komórki, używając logicznego myślenia. Przyznam się, że niejednokrotnie zadania te sprawiały, mi dorosłej pewien problem, co pozwala mi myśleć, że dzieci mogą sobie z nimi nie poradzić.



W wielu zadaniach przysłużą się graczom przedmioty, które przyjdzie nam zebrać podczas zabawy. O ile w pierwszej części rzeczy, które Reksio chował w kieszeniach była bardzo znikoma ilość, to w drugiej jej odsłonie, graczom przyjdzie zebrać ich zdecydowanie więcej. Niestety twórcy przewidzieli tylko określoną ilość przedmiotów w ekwipunku, co w przypadku tej gry, jest rozwiązaniem zupełnie nie trafionym. Otóż budując statek kosmiczny, składający się z wielu części, gracz musi się potężnie nadreptać, by z różnych części podwórka wyzbierać przedmioty, które użyje do budowy pojazdu.



Twórcy zdecydowali się także na wydłużenie gry, która jest zdecydowanie bardziej rozbudowana i jej ukończenie, zajmuje już nie dwie, a nawet pięć, czy sześć godzin. Zmieniono też sposób sterowania w zadaniach zręcznościowych. Tym razem posługujemy się klawiszami strzałek, a źle wykonane zadanie, składające się z kilku części, nie trzeba już powtarzać od samego początku. Oprawa muzyczna stoi na przeciętnym poziomie, muzyka może nie zachwyca, ale pasuje do sytuacji, dźwięki otoczenia brzmią bardzo wiarygodnie, współgrając z tym co dzieje się na monitorze.



Podobnie jak w części pierwszej, praca aktorska stoi na najwyższym poziomie. Pełna polska lokalizacja zasługuje na wielkie uznanie. Każda postać jest niezwykle barwna i pełna humoru.

Reksio i Ufo, to według mnie pozycja dla starszych i młodszych graczy. Każde pokolenie znajdzie w niej coś, co przykuje ją do monitora. Być może zasiądą do niej całe rodziny, pomagając sobie nawzajem. Życzę Wam więc takiej rodzinnej zabawy z Reksiem. Z mojej strony, pozostaje tylko ocenić grę. Sumując moje za i przeciw, czyli trudne elementy zręcznościowe i niemniej skomplikowane logiczne, mogę jej przyznać mocne 7\10.

Zalety:

- grafika jaką lubię
- humor
- praca aktorów
- długość gry
- fabuła
- zadania logiczne
- nawiązania do filmów i książek

Wady:
- zbyt trudne zadania zręcznościowe
- brak zapisu w dowolnym miejscu

Zapraszamy do GRAM.PL
_________________
http://przygodowki.net/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template junglebook v 0.2 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne
Blog Gry Escape The Room
Kopiowanie i rozpowszechnianie tekstów zamieszczonych na forum bez pisemnej zgody autorów
jest surowo zabronione, gdyż jest naruszeniem praw autorskich do solucji i poradników.
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 12